Klantvriendelijkheid – Code 95
Bij het dagelijkse werk van een chauffeur komt veel kijken, zoals een goede omgang met klanten en collega’s. Zorgvuldig omgaan met materiaal en lading maken het verschil tussen een professionele chauffeur en een chauffeur die nauwelijks betrokken is bij zijn werk. Omdat de marges maar klein zijn in de transportsector, kan het kleinste foutje de grootste gevolgen hebben. Of het nu schade rijden is door roekeloos gedrag, het laat komen bij een klant of het niet juist interpreteren van opdrachten, al deze voorvallen kunnen grote gevolgen hebben.
Hoe is de communicatie, houding en uitstraling naar de klanten? De wensen van de klant staan centraal in deze training. De chauffeur leert om door de ogen van de klant naar hem/haarzelf en uw bedrijf te kijken. De klantgerichtheid en betrokkenheid voor het werk als chauffeur wordt naar een hoger niveau gebracht. De chauffeur is tenslotte het visitekaartje van uw bedrijf.
Inhoud van de training
Theorie:
- Kenmerken van klantgericht werken
- Representativiteit en beroepshouding
- Klantbenadering en omgang met collega’s
- Zorg materiaal en lading
- Betrokkenheid en verantwoordelijkheid bij het werk
- Gevolgen van foutief of nalatig handelen
- De chauffeur als visitekaartje van het bedrijf
Praktijk:
- Rollenspel klant >< chauffeur
Praktische info
- 1-daagse training van 7 uur (max. 15 deelnemers)
- Telt mee voor 7 punten in het kader van de nascholing voor vrachtwagenchauffeurs.
- Locatie: in uw bedrijf of in het opleidingscentrum van DS Trainings te Bilzen.
Prijs:
De prijs van de opleiding Klantvriendelijkheid bij open inschrijving bedraagt 200,- euro/pers., exclusief BTW.
Voor een bedrijfsinterne opleiding op maat van uw bedrijf, gelieve ons te contacteren via onderstaand formulier of bel 089/79 47 77.